• Anasayfa
  • Duyurular
  • Kent Üniversitesi'nde Quaas 2025: Dil Eğitiminde Sürdürülebilir Kaliteye Doğru Toplu Bir Adım
  • 30 Mayıs 2025
Geri Dön

Kent Üniversitesi'nde QUAAS 2025: Dil Eğitiminde Sürdürülebilir Kaliteye Doğru Toplu Bir Adım

Kent Üniversitesi'nde QUAAS 2025: Dil Eğitiminde Sürdürülebilir Kaliteye Doğru Toplu Bir Adım

İstanbul Kent Üniversitesi, 23-24 Mayıs 2025 tarihlerinde QUAAS 2025 Konferansı'na (Yabancı Dil Eğitiminde Kalite Güvencesi, Akreditasyon ve Standardizasyon) ev sahipliği yaparak Türkiye'den ve dünyadan eğitimcileri, akademik liderleri ve kalite güvence uzmanlarını bir araya getirdi. Konferans, kurumların prosedürel uyumluluğun ötesine geçerek yabancı dil eğitiminde kalıcı akademik kalite kültürleri oluşturma yollarını incelemek için hayati bir platform sağladı.

DEDAK, CEA, ve EAQUALS gibi ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının sürdürülebilir iç kalite sistemlerini vurguladığı bir zamanda düzenlenen QUAAS 2025, yalnızca dış denetimlerin gerekliliklerini değil, aynı zamanda zaman içinde anlamlı iyileştirmeyi destekleyen daha derin, kurumsal olarak sahip olunan uygulamaları tartışmak için ortak bir alan yarattı.

Çerçevelerden Sürdürülebilir Uygulamaya

Konferans, gerçek eğitim ortamlarında kalite standartlarını uygulamaya yönelik pratik yaklaşımlara odaklandı. Oturumlarda kurumların kendi kendini değerlendirmeyi nasıl gerçekleştirdiği, eğitim sonuçlarını nasıl ölçtüğü, akademik personeli nasıl desteklediği ve akreditasyon çerçevelerini günlük karar alma süreçlerine nasıl yerleştirdiği araştırıldı.

Katılımcılar kaliteyi bir kontrol listesi olarak görmek yerine, dinamik sistemlere olan ihtiyacı vurguladılar; bu sistemler, her düzeyde veri, yansıtıcı uygulamalar ve paydaş katılımıyla destekleniyor.

Oxford University Press: Kalite Altyapısını Destekleme

Bu tartışmalara önemli katkıda bulunanlardan biri, yükseköğretim kurumlarıyla devam eden çalışmaları uzun vadeli kalite güvencesi için gereken akademik ve operasyonel temelleri güçlendirmeye odaklanan Oxford University Press Türkiye'ydi.

Oturumlarda vurgulanan bir husus, kurumsal ve ulusal standartları karşılamada doğrulanmış ve tanınmış değerlendirme araçlarının rolüydü. Bu bağlamda, Oxford Üniversitesi tarafından onaylanan ve ÖSYM tarafından tanınan CEFR uyumlu bir yeterlilik testi olan Oxford Test of English, esnek, veriye dayalı değerlendirme uygulamalarının şeffaf, ölçülebilir ve akreditasyona hazır dil programlarına nasıl katkıda bulunabileceğine dair bir örnek olarak tartışıldı. Benzer şekilde, Oxford’un profesyonel gelişim hizmetleri, akademik kadrolarını gelişen kalite standartlarıyla uyumlu bir şekilde desteklemek isteyen kurumlar için değerli mekanizmalar olarak kaydedildi.

Geleceğe Bakış

QUAAS 2025 boyunca, uzun vadeli kalitenin yalnızca dış yetkilerle elde edilemeyeceği konusunda fikir birliği vardı. İç kapasite, paylaşılan vizyon ve kurumsal hedefleri günlük uygulamayla ilişkilendirme yeteneği gerektirir. Konferans, kurumları akreditasyonu bir son nokta olarak değil, kalıcı iyileştirme ve yenilik için bir katalizör olarak görmeye teşvik etti.

İstanbul Kent Üniversitesi, etkinliğe değerli katkılarından dolayı Oxford University Press Türkiye'ye içten teşekkürlerini iletti. Katılımları diyaloğu zenginleştirmeye yardımcı oldu ve kurumlara kalite araçlarını ve stratejilerini daha geniş eğitim misyonlarına entegre etme konusunda perspektif sağladı.